Høring: Skjenketid

I forbindelse med behandlingen av den alkoholpolitiske handlingsplanen har det kommet inn høringssvar som anmoder om en innskrenkning av skjenketiden fra klokken 03.00 til klokken 02.00.

Det har også blitt reist bekymringer fra ulike hold, inkludert politiet, om utviklingen av alkoholrelaterte situasjoner, spesielt på steder som Norefjell. I 2012 uttrykte lensmannen spesifikke bekymringer angående denne utviklingen.

Derfor gjennomføres en ny høringsrunde for å få innsikt i problemstillingene som reises rundt dagens maksimale tid og vurdere potensielle konsekvenser ved en innskrenkning.

I formannskapet den 18 april ble det vedtatt at følgende punkter sendes på åpen høring:

• Skjenketid til klokken 02.00, med mulighet for utvidelse til klokken 03.00 ved søknad om ambulerende bevilling/enkeltanledning.

• Hvordan opplever ulike aktører/parter at nåværende skjenketid fungerer?

Vi ber om at eventuelle innspill og kommentarer sendes skriftlig innen fristen, som er satt til 22. mai 2024. Du kan sende dine innspill til kommunen via elektronisk skjema på kommunens nettside eller på epost til kommunens postmottak: post@krodsherad.kommune.no.

Vi ser frem til å motta deres bidrag og takker på forhånd for deres deltakelse.