Enkelte skiløyper på Norefjell vil tråkkes gjennom påsken

Enkelte skiløyper på Norefjell vil tråkkes gjennom påsken, men følg de generelle aktsomhetshetsreglene når det gjelder smittevern.

Enkelte skiløyper på Norefjell vil tråkkes gjennom påsken

Kriseledelsen har i dagens møte vedtatt at det skal tråkkes enkelte skiløyper på Norefjell gjennom påsken. Dette gjelder løyper fra de store parkeringsplassene og inn til Leppejuv. Derfra vil Sigdal kommune tråkke et begrenset løypenett, så samlet sett blir det ganske store områder som prepareres. Følg med på www.skisporet.no for å se hvilke løyper som kjøres.

Kommuneoverlege Beate Smetbak har følgende begrunnelse for at kommunen nå åpner for løypekjøring:

«Kommuneoverlegen i Krødsherad kommune anbefaler på grunn av folkehelseperspektivet at det kjøres opp skiløyper i løpet av påsken. Det anbefales å være ute og i aktivitet i påsken enten man går på beina i skogen eller i skiløyper på fjellet. Fysisk aktivitet er bra uansett alder.»

OBS- spesielle aktsomhetsregler må følges!

Røde Kors har ikke beredskap på Norefjell som de normalt har. Skisenteret har permittert sine ansatte, og øvrig helsepersonell er bundet opp til pågående kriseberedskap. Skiløpere må derfor være ekstra varsomme for skader, beinbrudd ol.

Videre gjelder de generelle aktsomhetshetsreglene i forhold til smittevern. Husk å holde avstand.

Nyt påsken!

Uansett hvor dere befinner dere; Påsken er en tid for ettertanke og omsorg. Pass på deres nærmeste, men husk også å passe på dere selv. Naturen er fantastisk for å koble ut alle daglige tanker og gjøremål. Nede i bygda er de gode og kjente stiene nå ganske snøfrie, orrhanen spiller opp til dans og blåveisen fargelegger turopplevelsen. God og aktiv påske ønskes fra Krødsherad kommune, både et vinterlig fjell og ei vårlig bygd!

Ordfører                                                                                        Kommunedirektør

Knut Martin Glesne                                                                       Stig Rune Kroken