Har du lyst til å sitte i eldrerådet eller rådet for personer med nedsatt funksjonsevne?

Kunne du tenke deg å delta i arbeidet til eldrerådet og råd for personer med nedsatt funksjonsevne? Nå har du muligheten til å melde din interesse, eller å foreslå andre som kandidater til dette.

Etter høstens valg skal nytt kommunestyre velge nye representanter til rådene. Rådene er rådgivende organer for kommunen og har rett til å uttale seg i saker som omhandler henholdsvis eldre og personer med funksjonsnedsettelse. Kommunestyret bestemmer antall medlemmer og varamedlemmer i rådene, men rådene velger selv leder og nestleder.

Møtedeltagelse godtgjøres i henhold til kommunens forskrift om godtgjøring av folkevalgte.

Dersom du ønsker å representere eldre eller personer med funksjonsnedsettelse i Krødsherad, meld din interesse til:

janne.johannessen@krodsherad.kommune.no innen 15. august 2023.