Høring av Temaplan for kulturminner og kulturmiljøer

Gjennom Altinn har kommunen sendt ut Temaplan for kulturminner og kulturmiljøer til grunneiere, lag og innbyggere i Krødsherad kommune.

Ved en feil i systemet som ble brukt, står det som tittel at det gjelder ET VARSEL OM OPPSTART AV REGULERINGSPLANARBEID i overskriften.

Vi oppklarer, utsendelsen gjelder høring av Temaplan for kulturminner og kulturmiljøer, ikke varsel om oppstart.

Fristen for høringssvar og innspill er 15. september 2024.

Det skal organiseres et eller flere folkemøter med forskjellige temaer fra planen på agendaen, hvor vi kan møtes og ha dialog med grunneiere og andre som måtte ha spørsmål i forbindelse med planen. Vi ønsker alle høringsinnspill velkommen – og særlig de som gjelder handlingsdelen. Handlingsdelen av temaplanen vil revideres jevnlig og i takt med de årlige budsjett- og økonomiplanen til kommunen. Hvilke tiltak mener du at kommune bør prioritere?

Etter at høringsfristen har gått ut, vil uttalelser kommunen har fått, vurderes og planen bearbeides. Deretter går planen til endelig godkjenning i kommunestyret – antakelig i november.

Dokumentene finner du på kommunens nettside

Ønsker du å komme i kontakt med en av saksbehandlere om planen, da kan du ta kontakt med oss etter sommerferien.

Vi ønsker alle en god sommer!

Kontaktinfo

Hanneke Kloosterman