Kulturmidler 2024 - ny forutsetning

Kommunestyret vedtok 02.05. at det skulle innføres en ny forutsetning for å motta kulturmidler i kommunen fra 2024. Bakgrunnen for dette er at Krødsherad kommune har forpliktet seg på et samarbeid med Trygg trafikk om å være en Trafikksikker kommune

I gjeldende handlingsplan for trafikksikkerhet i Krødsherad kommune (2018) står det følgende:

Kommunen stimulerer frivillige lag og foreninger til å innarbeide retningslinjer for sikker transport innenfor egen virksomhet.

Trafikksikker kommune logo - Klikk for stort bilde

Vi har ingen å miste i trafikken, hverken barn eller voksne, og forpliktelsene følger egentlig bare gjeldende lovverk på området. Vi hjelper dere i lag og foreninger langt på vei ved å legge ved en mal for retningslinjer for trafikksikkerhet som enkelt kan bli en del av lagets/foreningens virke.

Siden dette nå ligger som en forutsetning for å motta kulturmidler, ber vi om at alle lag og foreninger utarbeider egne retningslinjer for trafikksikkerhet – gjerne med utgangspunkt i vedlagte mal. Retningslinjene skal til passes det enkelte lag eller forenings virksomhet, og bli en
del av hverdagen i deres virksomhet. Dette kan bety at noen av dere mener at det ikke vil gjelde for dere. I så fall ber vi om en redegjørelse for hvorfor det er vurdert slik.

Fristen for å søke kulturmidler er 1. oktober.

NB! Husk å dokumentere både retningslinjene og hvordan laget/foreningen har integrert retningslinjene for trafikksikkerhet i deres virksomhet. Dette brevet sendes ut nå før sommeren for at dere skal få tid til å lage retningslinjer før fristen.
Bruk vedlagte søknadsskjema. Husk vedleggene. Retningslinjene står på søknadsskjemaet.

Søknaden sendes/leveres digitalt via elektronisk søknadsskjema, per post til Krødsherad kommune, Ringnesveien 10, 3536 Noresund, eller på
E-post: krodsherad.kommune@krodsherad.kommune.no

Informasjonen er sendt ut til alle lag og foreninger med medlemmer i Krødsherad kommune som
kommunen har registrert i sitt arkiv, og som søkte om kulturmidler i 2023.

Les mer om kulturmidler på krodsherad.kommune.no

Illustrasjonsbilde - Klikk for stort bilde