Utfall og bortfall av EKOM fra Telenor

Status 13.11.2024

Kl.17;50: Tiltakene som er blitt iverksatt for å løse situasjonen har hatt ønsket effekt, og Telenor melder at alle  Telenors tjenester fungerer som normalt. Situasjonen følges nøye.

KL.16:00 - Bortfall/problemer med nødnummer.
Telenor CNOC har tidligere meldt at anrop til nødnumre går som normalt, men vi ser dessverre at enkelte kunder fortsatt kan oppleve forsinkelser. Vårt råd fra tidligere gjelder ennå: Hold linjen og vent til du blir oppkoblet når du ringer til 110, 112 og 113.

Dersom du ikke får ringt nødnumrene så orienteres det om at ambulansetjenesten og brannvesenet er stasjonert ved kommunehuset på Noresund, og kan treffes her. 

Kl.15:00 - Telenor CNOC har tidligere meldt at anrop til nødnumre går som normalt, men vi ser dessverre at enkelte kunder fortsatt kan oppleve forsinkelser. Vårt råd fra tidligere gjelder ennå: Hold linjen og vent til du blir oppkoblet når du ringer til 110, 112 og 113.

Kl.14:00 - Telenor-kunder opplever for øyeblikket forsinkelser på tale. SMS og mobildata fungerer som normalt. 

kl.13:00 - Feilen på nødnummer er nå løst og all trafikk er normalisert mot 110, 112 og 113.

Telenor opplever tekniske problemer, nødnummere over hele landet har vært rammet, men nødnummer skal nå være oppe å stå igjen. Politiet og Helsedirektoratet ber deg holde linjen frem til du får ringetone. 

  • Hold linjen ved anrop til nødnumrene 11x selv om man ikke får ringetone. Oppkobling går tregt. Det kan ta alt fra 2-40 sekunder å få svar.
  • Alternative kontaktnummer er informert om på nrk.no
  • Brannvesenet og ambulanse er stasjonert på kommunehuset. 

Kommunens sentralbord er rammet av bortfallet, du kommer ikke frem via sentralbordet. Det samme gjelder Noresund legekontor. 

Nødetatene kan nås på alternative telefonnummere: