Viderefører de fleste nasjonale tiltakene, men gir lettelser for barn og unge

Regjeringen la i gårsdagens pressekonferanse fram at de i hovedsak viderefører de strenge smitteverntiltakene for å stoppe en ny smittebølge, men at de gir noen lettelser for barn og unge.

Det nasjonale tiltaksnivået for skoler nedjusteres til gult nivå, og lokale idretts- og fritidsaktiviteter for barn og unge frarådes ikke lenger. Anbefalingen om å unngå besøk hjemme videreføres ikke, men alle bør begrense sosial kontakt.

Her finner du mer info fra presskonferansen.

Det er laget en oversikt over de nasjonale tiltakene som gjelder fra 20. januar 2021 og en justert plakat over nasjonale tiltak.

Her finner du oversikten og plakaten.

Tiltakene varer så lenge det er behov for dem, men regjeringen vil fortløpende vurdere situasjonen. Skjenkeforbudet skal vurderes allerede neste uke. Tiltakene gjelder fra onsdag 20. januar 2021.

Krødsherad kommune stiller seg bak situasjonsbeskrivelsen og tiltakene. Ungdomsskolen går over til gult nivå fra mandag 25. januar 2021. Vi vil i møte i kriseledelsen i morgen onsdag 20. januar 2021, avgjøre hvordan endringene vil ha betydning for våre bygg. Dette være seg Kryllingheimen, samfunnshusene, svømmehallen og kommunehuset.