Vil du ha en sentral rolle i å utvikle og realisere klimaprosjekter for vårt regionale klimanettverk?

Kommunenettverk for klimaomstilling har siden 2016 vært en samarbeidsarena for kommuner på Østlandet. Formålet med nettverket er å være et handlingskraftig innovativt nettverk som jobber målrettet med klimagassreduksjon og omstilling til lavutslippssamfunnet.

Nettverket består av 24 kommuner i Viken og Innlandet (Asker, Aurskog-Høland, Bærum, Drammen, Eidsvoll, Gjerdrum, Gjøvik, Gran, Hole, Hurdal, Jevnaker, Krødsherad, Lier, Lillestrøm, Lunner, Lørenskog, Modum, Nannestad, Nes, Nittedal, Ringerike, Rælingen, Ullensaker og Vestre Toten) og organiseres av en nettverkskoordinator tilsatt som daglig leder.

Kommunene i nettverket skal samarbeide enda tettere om klima i tiden fremover, og har behov for en initiativrik og selvstendig prosjektleder som kan ta overordnet ansvar for planlegging og gjennomføring av klimaprosjekter i nettverkets regi. Vi søker deg som er engasjert i klima- og miljøspørsmål, har kompetanse og interesse for å lede målrettet nettverksarbeid og ser mulighetene i den grønne omstillingen. Som prosjektleder i nettverket får du anledning til å bruke fagkunnskap og personlige egenskaper i det viktige arbeidet med å realisere overgangen til lavutslippssamfunnet.

Stillingen vil ha som hovedoppgave å lede prosessen med klimaprosjekter i klimanettverkets regi som skal gjennomføres på tvers av medlemskommunene. Du vil samarbeide tett med nettverkskoordinator som har kontorsted i Sandvika, nettverkets styringsgruppe (representanter fra fem av medlemskommunene), etablerte arbeidsgrupper samt relevante partnere og myndigheter. Klimaprosjekter som er identifisert og skal igangsettes i inneværende år, tar for seg bærekraftige anskaffelser og ombruksøkonomi. Flere klimaprosjekter skal initieres og utvikles i løpet av de neste årene.

For å gjenspeile nettverkets geografiske spredning og gi mulighet for å ansette riktig person i stillingen, vil det være mulig å velge mellom flere kommuner i nettverket som arbeidsgiver (med tilhørende arbeidsplass). Vi ber om at det oppgis hvilket kontorsted man ønsker å være tilknyttet i søknaden.

Arbeidsgiver: Krødsherad, Ringerike, Lillestrøm, Eidsvoll eller Asker kommune. Det må påregnes noe reising i forbindelse med samarbeidet med medlemskommunene.

Alternative kontorsteder:
• Asker