Nyhetsbrev fra Etablererveiledningstjenesten Ringeriksregionen

Nyhetsbrev nr. 1 - Juni 2024
Etablererveiledningstjenesten Ringeriksregionen logo - Klikk for stort bilde

Nyhetsbrev #1 – 06.24

Etablererveiledningstjenesten Ringerike arrangerer kurs innenfor ulike temaer som er relevante for etablerere og gründere onsdag 19. og torsdag 20 juni.
Her er oversikt over våre kurs i juni og august:

Onsdag 19. juni: Målsetting og måloppnåelse

Hva ønsker du å oppnå med virksomheten din? Har du en visjon? Har du satt deg et eller flere mål? Sosiale mål? Vekstbaserte mål? Verdimessige mål? Økonomiske mål?

• Hvordan sette seg mål?
• Hvorfor er det viktig å sette mål?
• Hvordan jobber man med mål og delmål?
• Hvordan sikre progresjon, lærdom og fremdrift?

Kurset er gratis!

Torsdag 20. juni: Enkeltpersonforetak, Delt Ansvar eller Aksjeselskap?

Hvilken selskapsform bør du velge/ikke velge? Hvordan kommer du i gang? Må du betale moms, skatt og arbeidsgiveravgift?

• Valg av selskapsform
• Oppstartsfasen og registrering av firma
• MVA, regnskap og revisjon
• Ansatte og ansettelsesforhold
• Skatt og arbeidsgiveravgift

Kurset er gratis!

Torsdag 15. august: Inntektsstrøm og prising Hvor kommer dine inntekter fra?

Hva er egentlig potensialet i markedet? Hvilke prismodeller passer ditt produkt og din forretningsmodell?
• Prisstrategier og inntektsmodeller
• Hva må du tenke på når du vurderer pris?
• Hvilken prisstrategi er best?
• Hvordan sette opp et troverdig budsjett?
• Hva er et likviditetsbudsjett?
• Enkel regnskapsføring

Kurset er gratis!

Torsdag 22. august: Hvordan selge ditt produkt / dine tjenester i markedet?

Kurset er laget som en workshop og krever aktiv deltakelse av kursdeltakerne. Etter at du er ferdig med dette kurset vil det være mer tydelig for deg hvem som er dine kunder, hvilken strategi du bør ha for å få solgt til kundegruppen din, og bevisst hva som skal til for å kunne kommersialisere ditt produkt/tjenestene.

• Hvem er mine kunder og hvordan når jeg de?
• Hvilken verdi skaper du for kundene dine?
• Utvikling av salgs- og markedsstrategi
• Definere aktiviteter knyttet til salg og markedsføring
• “Get out there!”

Kurset er gratis!

NB! For alle arrangementer og kurs vi arrangerer på LUNA har vi et begrenset antall plasser, så meld deg på med en gang.

Individuell veiledning

Vi tilbyr kostnadsfri, individuell coaching, sparring, rådgivning og veiledning om din drøm, idé eller virksomhet. Har du vært i drift i fem år og ennå ikke funnet «suksessoppskriften», kontakt oss for en prat. Kanskje vi kan hjelpe deg å finne noen «knapper» du kan trykke på?