11.august 2023 - Kommunen går tilbake til tilnærmet normal drift

Oppdatering fredag 11.august kl.17:00

Vannstanden i Krøderfjorden har begynt å trekke seg tilbake, det er ikke meldt om store skader eller andre hendelser i kommunen som følge av flommen.

Kommunen går nå over i en mer normal drift, og avvikler nå døgnbemannede vakttelefoner.

Teknisk vakttelefon for vann og avløp er som vanlig bemannet utenom kommunens ordinære åpningstid, tlf: 95161682

Verdt å vite:

• Krødsherad kommune har ikke lenger noe grunnlag for å oppfordre dere med private brønner til å fortsette med å koke drikkevannet. Dersom du mistenker at det er kommet inn flomvann i vannkilden, så er det opp til hver enkelt å vurdere dette.
  • Vi oppfordrer fortsatt til forsiktighet, og advarer mot å oppholde seg langs fjorden og elvene våre
  • Veien over til Bjørøya er stengt frem til mandag 14.august kl.12.
  • Før du setter ut på tur – sjekk føreforhold og tilgjengelighet på veiene på www.vegvesen.no. Det er fortsatt stengte veier i flere kommuner rundt oss.
  • Følg med på Hallingdal renovasjon sine driftsmeldinger når det gjelder henting av avfall.
  • Egenberedskap er viktig – Du har ansvaret for din egen beredskap – Les om egenberedskap på sikkerhverdag.no